mandag 29. desember 2014

Grenadinene 1

Vi var innom Bequia en natt for å sjekke inn i landet St.Vincent og grenadinene. Det skulle være fint å sjekke inn her og det var det! Vi har planlagt å feirer jul i Bequia, men kunne ikke tenke oss å være her helt til jul. Det er jo tross alt er uke til… Vi var veldig spent på å treffe Linn, Jons kusine som driver kiteskole på Union Island. Derfor seilte vi ned til Union Island neste morgen.
Mens vi ankret opp, kom Linn i båt forbi…-Union er ikke stor!! VI hadde en hyggelig kveld sammen, først på båten deretter på en av  Linns favorittsjapper. Her serverte de hamburger til kidzas store gledeJ Det er så herlig å ha noen lokalkjente som kan anbefale gode og trygge spisesteder!!!

Linn gjorde sitt for å kurrere hundefrykten på endel av barna.
Hanna og Sara ble svært så gode venner med Linns hund.

Neste dag måtte vi utforske stedet litt… Vi dro ut på Happy Island og badet der…Det er her du finner Linn og Happykite.,Du kan også gå innom Captein Gourmet eller ringe til Linn på +1(784) 430-8604 om du er interessert i et bra kitekurs!!
Vi ble invitert til middag hos Linn neste dag og for en deilig middag!!

Taco på Union Island!!

Dette spisestedet er på en kunstig, menneskelaget øy. Den er bygget opp av koraller!!

Vi fikk også lånt vaskemaskinen, -super deilig å få vasket sengetøyet i en maskin!!! TAKK, da var julevasken reddet!
Neste dag blåste det opp og kiterne var på plass. De fleste kitet foran båtene, men noen modige sjeler kitet også inni mellom båtene som var ankret opp i havnen….

Vi dro derfra, men kommer nok tilbake. Jonas har lyst å prøve å kite, og vi likte oss veldig godt på Union Island. Det var jo kjempekoselig å treffe Linn, også var øya rolig og ekte, med lite turisme!! Vi dro ut på Tobago Keys, hvor Linn anbefalte hummer. Vi avtalte middag på stranden hos en lokal kar. Men først måtte plassen utforskes….
Vi dro med jolla ut gjennom revet til Petit Tabac, en liten paradisøy som vi hadde helt for oss selv. Her var visstnok den første Pirates of Carribien spilt inn og vi skjønner godt at den var en fin lokasjon.

Fin utsikt fra ankerplass….

Paradis!

Jon klatret opp å hentet noen kokosnøtter

Familien Svendsen på en øde øy!

Kan bare si et ord: NYYYYDELIG!!!

Den beste hummeren vi har smakt!!

Det var flere skapninger på stranda den kvelden….

Deilig med egenfanget kokosnøtt

Neste dag blåste det fortsatt og vi ville videre.  Vi hadde lyst å se flere av øyene her nede…men da vi så på værvarselet fant vi ut at vinden skulle blåse enda mer opp de neste dagene og dreie mer mot nord. Med mer nordavind ville vi ikke kunne seile, dermed ble rett opp til Bequia  igjen…Vi hadde rundt 20 knops vind og var svært glad vi kunne seile opp og ikke måtte bruke motor!!!
Så var vi opp i Bequida i god tid til å bake, pynte og vaske det klart til Jul!!

1. Da skjedde det samme da jeg skulle legge inn kommentar, alt borte:) heldigvis var det ikke så masse. Det jeg skulle si var at det kunne lønne seg å skrive teksten ferdig i wordpad og så lime inn i bloggen, slik at du er sikret mot at innlegg bare forsvinner, noe som skjer rett som det er... Kjempemoro som alltid å lese innleggene. fuglevik er veldig stille uten dere!

2. Det er så kjipt når alt forsvinner:-(
    Jeg pleier å kladde tekaten i word, så kopiere det over på bloggen og redigere mens jeg laster opp bildene. Det er bilde opplastingen som tar tid….det er allltid dårlig nett!!! Veldig irriterinde, men begynner å bli vant med det nå!!
    Det er veldig koselig at dere liker innleggende:-)